Kicseréltette volna a használt guminőt…

  28 dec 2017

Budapest, Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza – A szakértők szerint jellemző, hogy a vevők visszaélnek a garancia és a csere feltételeivel.
Megkezdődött az újabb roham az üzletekben. A napokban leginkább az árucsere miatt van tömeg a bevásárlóközpontokban. Ami fontos: a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete és a CP Contact kutatása szerint a cégek több mint kétharmada visszaadhatja a vételárat is a cserék során. A vizsgált 50-ből 30 kereskedelmi cég nyugta esetében a használatba nem vett terméket visszafogadja, vételárát pedig visszafizeti. További 5 üzletben az üzletvezető dönt arról, hogy pénzt ad vissza, vagy csupán a levásárlást engedélyezi.
A pénzvisszafizetés kapcsán szektorális trendek is felfedezhetők: míg a ruházati áruházak és a hiper- és szupermarketek mindegyike, bizonyos feltételekkel a barkács- és parfümboltok is megengedik ezt a lehetőséget.
Ajándékcsere-invázióra készülnek a vállalkozások karácsony és szilveszter között. Bár nem lenne kötelező, többségük – fogyasztóbarát szempontok miatt – cserél. Dacára annak, hogy vannak, akik visszaélnek ezzel. Volt, aki használtan akarta visszavinni a terméket. Például guminőt. A vállalkozások 65 százaléka tervezi, hogy nyitva lesz karácsony és szilveszter között. A megkérdezett cégek tapasztalatai szerint az ajándékvásárlók 5–10 százaléka szokott cserélni, többségük karácsony és szilveszter között, ezért zsúfoltságra lehet számítani az üzletekben – derül ki a Marketing Commando, 150 kis- és közepes vállalkozás megkérdezésével a napokban végzett online felméréséből.

Fotó: Ádám János

Fotó: Ádám János


Bár a kereskedők nem kötelesek cserélni vagy visszavenni a terméket – ha nem hibás –, többségük fogyasztóbarát szempontok miatt mégis megteszi. Ha megvan a blokk és az áru sértetlen, a válasz­adó vállalkozások 85 százaléka minden további nélkül kicseréli. A megkérdezettek 47 százalékánál, ha a vevő nem talál megfelelő cserét, levásárolható az áru ára, 38 százalékuk pedig visszaadja a pénzt.
Wolf Gábor, a Marketing Commando vezető tanácsadója szerint ezen a területen jelentős a fejlődés, de még így is sok cég kekeckedik feleslegesen az ajándékcserénél. Jóllehet, az a cég, amelyik elégedett vevőket szeretne, annak rugalmasnak és nagyvonalúnak kell lennie a visszáru kezelésénél. A vevőnek azt kell éreznie, bármit visz vissza, nem vitatkoznak, nem veszekednek vele, hanem segítik.
A vevők többsége szeretné mihamarabb elintézni a cserét. 40 százalékuk még karácsony és szilveszter között, 48 százalékuk pedig január első hetében igyekszik kicserélni a karácsonyi ajándékokat. Mindössze a vásárlók 10 százaléka hagyja január közepére a cserét.
– ÉM –


[related-post post_id=”3721054″]